fredag 20 april 2012

Fredagskväll!

Hämtade Freja vid 15.00 idag.. Hon såg trött och sliten ut.. När vi skulle ta på jackan blev vi båda varse om varför.. Hon har magsjukan! Min lilla flicka kräks och mår inte bra.. Jag fick lite lätt panik, eftersom jag måste ta hand om vår 5 dagar gamla bebis.. Tur att mina barn har världens bästa pappa iaf! För jag har fått isolera mig och birk i sovrummet.. Ringde 1177 och dom tyckte att vi skulle hålla oss på avstånd, inte för att man vet om det hjälper eftersom det oftast smittas innan.. Men vi gör allt som krävs för att lilleman ska klara sig..
Jag känner mig dock som en skit morsa som inte kan hjälpa, trösta och krama på min älskade flicka.. Men jag vet att Ola kan det minst lika bra! Han kan till o med laga god mat, vara glad och trevlig pappa mot saga + fixa popcorn till dem och göra det behagligt för Freja! Samtidigt som han servar för mig o birk! :D Jag är lyckligt lottad som har han! och speciellt när jag är en svag, känslig och nyförlöst!..
Jag ligger nu i sängen, med Birk och en godispåse på magen!
Hoppas, hoppas magsjukan försvinner från vårt hem! Kan ni hålla tummarna.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar