onsdag 25 april 2012

Förlossningen!

Japp! Då tänkte jag berätta hur det gick till, dagen då lille Birk föddes! :)

Capricen i arena hallen, lördagen den 14 april, jag var medbjuden av mamma och pappa! Oj vad jag skrattade, dock inte åt manskören, men Babben Larsson var grym!
Min morfar avskydde henne när han levde så jag vart inte impad när det var hon som visade sig.. Men att hon var rolig! :) jag satt dubbelvikt på min stol!
Kom hem vid 23 tiden, Ola och jag kikade lite på tv sedan la vi oss! När klockan var 01.00 vaknade jag med mensvärk! Gick upp på toa och sedan la jag mig och kolla lite på internet. Kunde inte somna om, inte för att jag hade super ont, men molande var det! Vred o vände mig en stund men Sean väckte jag ola, gick och ringde förlossningen och min mamma. Klockan 02.00 åkte vi! Värkarna blev tätare, ca var 4-5 minut.. Men det var mest molande.. När vi väl var på plats fick vi ett rum och de satte på mig ett sådant där band runt magen för att kolla bebis hjärtljud. Klockan 03.00 kollade de hur mycket öppen jag var och det visade sig att det var hela 6 cm! Strax därefter kopplades lustgasen in, vilket var det enda jag ville ha. Nu behövdes den egentligen inte, men som tyckte jag kunde öva några gånger.. Sedan gick det fort.. Värkarna kom igång ordentligt och sedan var det dags och börja krysta. 4-5 krystvärkar och sedan var lillemannen ute!
Ola förlöste vår prins med viss assistans av barnmorskan!
Det gick fort och det gick bra, vi var hemma vid 14.00 tiden samma dag!

Född: 15 April kl. 05.13
Vikt: 3210g
Längd: 50cm

Stolta föräldrar till en liten Birk Ola Fransson! <3

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar